|
סל קניות
שלום אורח   התחבר
1-700-701-909 | מענה אנושי לשירותך 24 שעות ביממה

מוצרים נבחרים

איך בוחרים טרמפולינה
לחץ כאן למאמר המלא

אימון מונחה דופק


כולנו רוצים להרגיש טוב, להיות בריאים יותר, להיראות טוב יותר ולכן אנו משקיעים כסף בציוד כושר ומשקיעים זמן באימונים קשים - במטרה להגיע לתוצאות. מכשירי הכושר כיום מאד משוכללים וכוללים מגוון רחב של יכולות ואפשרויות אימון. אם כן, מדוע אנשים לא מגיעים לתוצאות הרצויות למרות ההשקעה המאומצת באימונים?

התשובה לכך טמונה בכך שמעולם לא למדו כיצד יש להתאמן. האכזבה מהתוצאות מובילה לחוסר מוטיבציה, שבמהרה הופכת את מכשיר הכושר המשוכלל לעוד "רהיט" בבית.

המפתח להצלחה והגעה לתוצאות מהירות הוא אימון בהנחיית שעון דופק (HRM). כדי לראות תוצאות צריך להתאמן נכון, למשך הזמן הנדרש ובעוצמה הנכונה. בקרת דופק רציפה מאפשרת למתאמן להגדיר מהי כמות האימון הנדרשת ומהי העוצמה הנכונה. שעון דופק הוא האמצעי הפשוט והנוח ביותר אשר מאפשר למתאמן למדוד את קצב פעימות הלב באופן רצוף לאורך כל האימון.

אם נתאמן בעוצמה גבוהה מדי רוב הסיכויים, שמשך זמן האימון יתקצר, עקב עייפות והאימון ייפסק הרבה לפני שנגיע לתוצאה הרצויה מהאימון וכל המאמץ והשקעה באימון תהיה לשווא. הדבר נכון, על אחת כמה וכמה, כאשר האימון הוא איטי וקל מדי או ארוך מדי ובעוצמה נמוכה - בצורה זו הרי ברור שלא ניתן לאבד משקל למשל.

שעוני הדופק, אינם רק מנגנון לבקרת הדופק, השעונים כיום יודעים לתת משוב למתאמן לאורך כל האימון, בזמן אמת ולהנחות את המתאמן לגבי צורת האימון הנדרשת ממנו, בדיוק כפי שמדריך כושר אישי היה עושה עבורכם.
שעון הדופק יודיע לכם מתי להגביר קצב או להוריד מהירות, מתי הגיע הזמן למנוחה וכל זאת בצורה בלתי תלויה באיזה מכשיר כושר תתאמנו או איזה פעילות גופנית תבחרו לעשות. למעשה, אין זה משנה איך אתם מרגישים במהלך האימון או כמה השקעתם מאמץ, שעון הדופק הוא המדד היחיד המבטיח לכם שתתאמנו בדיוק בעוצמה הדרושה כדי להגיע במהירות לתוצאות הרצויות.

אז רכשתם מכשיר כושר חדש ועכשיו אתם צריכים לנחש איזה תוכנית אימונים להשתמש? לכמה זמן? באיזו מהירות? איזו התנגדות או שיפוע? כיצד תדעו שהתוכנית מתאימה לכם? מהי הרמה הנכונה עבורכם? כל התשובות לשאלות האלו הן פשוטות כאשר יש לכם שעון דפוק.
 
רצועת חזה למדידת דופק
 תוצאות מושגות במהירות כאשר הדופק שלכם במהלך האימון נשמר בטווח דופק מסוים המכונה "דופק מטרה". המשמעות של אימון ע"פ דופק היא בקרה רצופה של הדופק, לאורך כל האימון, על-ידי ענידת שעון דופק ומשדר קטן ונוח המחובר לרצועה המוצמדת לגוף (רצועת חזה או יד).

המשדר קולט את קצב פעימות הלב ושולח בצורה אלחוטית את המידע למחשב בשעון. אין חוטים, אין צורך לעצור כדי למדוד דופק, אין צורך לאחוז ידית, לעשות חישובים במהלך האימון, כל תשומת הלב שלכם מופנית לאימון ושעון הדופק מספק לכם בצורה ברורה הנחיות לאימון הנכון, הנדרש להשגת התוצאות.
 
בנוסף קיימים כיום מכשירי כושר הניתנים לשליטה על-ידי שעון הדופק ובהתאמה לדופק במהלך האימון שעון הדופק ישנה בצורה אוטומטית את המהירות, השיפוע או ההתנגדות של המכשיר על מנת לסייע לכם לשמור על אימון בדופק המטרה.

אז מהו דופק המטרה? דופק המטרה מתייחס לטווח הדופק הרצוי אשר מחושב ביחס לדופק המקסימאלי או הדופק שלכם במנוחה, ביחס לגילכם. שעון הדופק יודע לחשב עבורכם מהו טווח הדופק הרצוי עבורכם לאורך כל האימון. בנוסף האיכות הגבוהה של שעוני הדופק מאפשרת לכם לקבל בקרה מתמדת ומשוב מדויק של הדופק והקלוריות שבאמת נשרפו (להבדיל מבערך).

למשל להורדה במשקל על המתאמן להתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע למשך 30 דקות בכל פעם ולשמור על הדופק בטווח דופק המטרה. כמו כן, גוף האדם מתרגל מהר לאימון שגרתי החוזר על עצמו, לכן חשוב לשנות ולגוון את האימון, מבחינת הקושי ומשך הזמן תוך שמירה על דופק רצוי.

שעוני דופק הם לא רק שעוני יד אטרקטיביים ויפים והם לא עוד שעון. שעוני הדופק מסייעים לכם להפוך את האימון למגוון יותר, מעניין יותר, מספקים לכם אינפורמציה על ההצלחה וההתקדמות שלכם, שומרים על בריאותכם, ומסירים ממכם את כל הדאגות באשר לשאלה כיצד יש להתאמן נכון ולהגיע לתוצאות הרצויות במהירות.

המאמר פורסם על-ידי חברת Polar ותורגם לעברית על-ידי צוות גיל ספורט. כל הזכויות שמורות © 2007

חברת גיל ספורט מתחייבת למחיר הטוב בישראל, מצאת זול יותר, התקשר 1-700-701-909